پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118023
شرح کامل وضعيت آيت‌الله مهدوي کني
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1644

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، رييس دفتر رييس مجلس خبرگان رهبري آخرين وضعيت پزشکي و روند درمان آيت الله مهدوي کني را تشريح کرد.


«ابراهيم انصاريان» در گفت‌وگو با ايرنا اظهار داشت: آيت الله مهدوي کني به امام عشق مي ورزيدند و در دو سخنراني از ايشان شنيدم که فرمودند هميشه دوست دارم با عشق به امام خميني (ره) از اين دنيا بروم و حضور ايشان در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) با توجه به بيماري قبلي که داشتند، نشان دهنده ارزش آن امام همام نزد ايشان است.

وي افزود: اين بيماري و مساله اخيري که براي آيت الله مهدوي کني پيش آمد به دنبال رفتن به مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) نبوده بلکه بيماري ايشان سابقه قبلي دارد اما آيت الله مهدوي کني بر خود واجب مي دانستند در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) شرکت کنند.

انصاريان ادامه داد: آيت الله مهدوي کني بعد از بازگشت از مراسم سالگرد ارتحال امام خميني (ره) در روز چهاردهم خرداد ماه، وضعيت بسياري خوب داشتند و نماز خواندند و استراحت کردند اما ساعت 14 و 50 دقيقه بعد از ظهر ايشان با ايست قلبي مواجه شدند.

وي توضيح داد: چون بيمارستان بهمن نزديک ترين بيمارستان به منزل آيت الله مهدوي کني بود، ايشان را در کمتر از دو دقيقه به اين بيمارستان منتقل کرديم اما با توجه به گذشت زمان پنج تا هشت دقيقه اي از ايست قلبي،قطعا اين مساله صدماتي را به بدن ايشان وارد کرد.

رييس دفتر رييس مجلس خبرگان رهبري گفت:در بيمارستان بايد سه کار انجام مي شد که نخستين اقدام، احياي قلبي بود و خوشبختانه در فاصله 30 تا 40 دقيقه احيا انجام شد و براي اينکه اين احيا قوي تر باشد آيت الله مهدوي کني را به اتاق عمل منتقل کردند و براي قلب ايشان «بالن پمپ» گذاشتند.

انصاريان اضافه کرد: در مرحله نخست، احياي قلبي انجام شد و بعد از آن بايد ساير اندام هاي بدن شامل کليه ها،کبد،سيستم گوارش و تنفس و ... را نيز به حالت تثبيت در مي آوردند که انجام اين مراحل زماني بين سه تا پنج روز طول کشيد و همه اين مراحل انجام شد.

وي افزود: از روز پنجم به بعد، به تدريج دستگاه هاي مربوط به تقويت قلب، کليه ها و ساير موارد از آيت الله مهدوي کني جدا شد و بعد از پايان هفته اول هيچ گونه دستگاهي که کنترل اندام هاي بدن ايشان را داشته باشد،وصل نبود.

انصاريان اظهار داشت:درحال حاضر تنها دستگاه متصل به بدن ايشان، دستگاه ونتيلاتور يا دستگاه تنفس است که اين دستگاه به تنفس ايشان کمک مي کند و پزشکان تشخيص داده اند فعلا از اين دستگاه استفاده شود.

وي گفت:اقدام سومي که تيم پزشکي انجام دادند ادامه روند درمان است و خوشبختانه در اين مدت تيم پزشکي در احيا،تثبيت اندام هاي بدن و ادامه روند درمان، فعاليت هاي خوبي کردندکه جاي تشکر دارد.

رييس دفتر رييس مجلس خبرگان رهبري افزود: در حال حاضر مشکلي که آيت الله مهدوي کني دارند، بحث مغزي ايشان است زيرا ايست قلبي باعث شده اکسيژن به مغز نرسد و احتمالا صدماتي را به مغز وارد کرده است.

وي ادامه داد: با توجه به روندي که در اين سه هفته پيگيري شده، بخش هاي عمده اي از مغز فعاليت هايي را از خود نشان مي دهد ولي نه به مقداري که از جنبه پزشکي رضايت بخش باشد و هم اکنون روند درمان به صورت شبانه روزي ادامه دارد.

انصاريان در خصوص تيم پزشکي و مشاوره هايي که براي درمان آيت الله مهدوي کني گرفته شده نيز گفت: تيم پزشکي بيمارستان تلاش هاي خيلي زيادي را کرده اند اما تيم پزشکي و خانواده آيت الله مهدوي کني از ساير مشاوره هاي پزشکي نيز استفاده کردند و خواهند کرد.

وي يادآور شد: در اين 17 الي 18 روز، افراد و گروه هاي پزشکي مختلف دعوت شدند و جلسات متعدد مشاوره پزشکي در بيمارستان برگزار شد و تيم پزشکي نيز از اين جلسات مشاوره اي استقبال کردند و هم اکنون کارهاي مشاوره اي ادامه دارد.

انصاريان گفت: در بحث روند درمان آيت الله مهدوي کني از همه گروه ها، افراد و پزشکاني که تشخيص تيم پزشکي و خانواده ايشان باشد استفاده مي شود از جمله اينکه پروفسور سميعي در تهران سميناري داشتند و از وي دعوت کرديم که آمد و وضعيت آيت الله مهدوي کني را ملاحظه و روند کار تيم پزشکي را تاييد کرد.

انصاريان گفت: البته دکتر سميعي جراح مغز و اعصاب است و خوشبختانه آيت الله مهدوي کني تاکنون نيازي به جراحي نداشته که از وي استفاده کنيم.

وي ادامه داد: تمام افرادي که دعوت شدند به صورت باليني و مطالعه پرونده، مطالب مورد نياز پزشکي را به تيم پزشکي اعلام کرده اند.

انصاريان با بيان اينکه اخباري که در رابطه با بيماري آيت الله مهدوي کني منتشر مي شود بعضا نادرست است گفت: از ابتدا که آيت الله مهدوي کني دچار اين مشکل و در بيمارستان بستري شد عده زيادي از علاقمندان ايشان از طرق مختلف کسب اطلاع مي کردند و بيمارستان و دفتر ايشان آنچه لازم بود را از طريق مصاحبه با رسانه هاي مکتوب و تصويري حاضر در بيمارستان به مردم ارايه مي کرد و مي کند و مطلب پنهاني براي مردم نداريم و همواره براي مردم اين حق را قائل هستيم که از آخرين وضعيت آيت الله مهدي کني آگاهي و اطلاع داشته باشند

وي تصريح کرد: عده اي از افراد به دليل نداشتن اطلاعات، اخبار نادرستي را مطرح مي کنند و گاهي اوقات راديو و سايت هاي بيگانه و گروه هاي معاند در خارج و عده اي نيز در داخل کشور، مغرضانه دست به چنين اقدامي مي زنند.

رييس دفتر رييس مجلس خبرگان رهبري افزود: از لحظه نخست مکان بيمارستان محل بستري آيت الله مهدوي کني به مردم اعلام شد که مي توانستيم اعلام نکنيم اما مردم را آزاد گذاشتيم به بيمارستان بيايند و ايشان را ملاقات کنند.

وي نسبت به رسانه ها و سايت هايي که اخبار نادرست و مغرضانه در خصوص وضعيت پزشکي آيت الله مهدوي کني منتشر مي کنند اظهار تاسف کرد و گفت: اگر مساله در بهبودي يا ساير وضعيت هاي ايشان باشد، بلافاصله اطلاع رساني مي کنيم.

انصاريان افزود: نکته اي که شايد برخي به دنبال آن هستند و پشتوانه آن در رسانه هاي بيگانه ديده مي شود تشويش اذهان مردم از طريق انتشار اطلاعات نادرست است در حالي که ما همواره در محضر مردم و رسانه ها هستيم و اطلاعات لازم را داده ايم.

وي گفت: به مطبوعات تذکر مي دهيم که از انتشار اخباري تحت عنوان منابع نزديک، شنيده ها، گفته ها و ... درباره روند درمان و معالجه آيت الله مهدوي کني پرهيز کنند.

انصاريان به عيادت شخصيت هاي و مقامات نظام از آيت الله مهدوي کني اشاره کرد و گفت: از ابتداي انتقال آيت الله مهدوي کني به بيمارستان، رهبر معظم انقلاب اسلامي، رييس جمهوري، رييس قوه قضاييه، رييس قوه مقننه و ساير شخصيت هاي کشوري و لشگري از نزديک عيادت کردند و اين نشانه محبوبيت آيت الله مهدوي کني بين مردم است.

وي گفت: آيت الله محمدي گلپايگاني رييس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز به صورت تلفني و حضوري دو بار از طرف رهبر انقلاب به بيمارستان تشريف آوردند و در اخرين حضورشان که روز گذشته بود بيش از يک ساعت تشريف داشتند و با تيم پزشکي و بستگان آيت الله مهدوي کني ديدار کردند و از نزديک روند معالجه را پيگيري مي کنند.

انصاريان افزود: از طرف دولت نيز دکتر هاشمي وزير بهداشت مامور پيگيري وضعيت آيت الله مهدوي کني است که وي نيز به بيمارستان مي آيد و روند درمان آيت الله مهدوي کني را پيگيري مي کند و دستورات لازم را مي دهد.

وي گفت: در اين ايام آرزو داريم با دعاي مردم و توسل به ائمه اطهار و عنايت پروردگار، آيت الله مهدوي کني هر چه زودتر بهبود يابند و همچنان منشا خير و برکات براي نظام باشند.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html